IMG 159827-29.08.2020

Droga jest coraz bardziej stroma, wspinaczkę utrudnia miejscami piarg, który może być niebezpieczny zwłaszcza podczas schodzenia. Mijamy również kamienne kopce. Niektóre z nich mają wysokość dorosłego człowieka. Z każdym przebytym metrem pokazują się kolejne tatrzańskie szczyty. Nie sposób zapamiętać wszystkich nazwy. Z każdym metrem jesteśmy coraz bliżej i bliżej, i coraz częściej musimy sobie pomagać w tej wspinaczce rękoma. Zbocze staje się coraz bardziej strome, kamienie coraz większe i sprawiające coraz większe trudności przy podejściu, oddech coraz szybszy i krótszy i .... I nareszcie jesteśmy na szczycie: szczycie polskich gór.

Czytaj więcej: Rysy 28.08.2020

IMG 20200819 11025071819.08.2020

Powstał jednak obiekt tak ogromny, jak twierdzą niektórzy, że rozwiedziona już Marianna nigdy nie spotkała w niej swojego byłego męża, gdy oboje przebywali kamienieckiej rezydencji w tym samym czasie. Dopełnienie zamku stanowił, otaczający go, imponujący park. Na tamte czasy bardzo nowoczesny obiekt z oświetleniem gazowym oraz największymi fontannami na świecie. Zdobiły go oczka wodne, pergole, tarasy i groty.

Czytaj więcej: Pałac Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim

IMG-20200729-WA001929.07.2020

Wojsławice - zaczarowany świat roślin i pasjonatów sadownictwa i ogrodnictwa. Wspaniała dr Hanna Grzeszczak-Nowak, która zawsze ma dla nas dużo czasu i jeszcze więcej ciekawostek. 29 lipca odwiedziliśmy sporą grupą stęsknionych za naturą słuchaczy bliski naszemu sercu ogród botaniczny posadziliśmy kolejne drzewo. Pierwsza, roczna już jubileuszowa magnolia ma się doskonale, teraz posadziliśmy naszą, tutejszą, śląską czyli polską odmianę jabłoni o dumnej nazwie "Książe Albrecht"

Czytaj więcej: Nasz "Książe Albrecht"

IMG 20200722 13020337522.07.2020

Uniwersyteckim Mistrzem Gry w Kręgle ponownie została Zbigniewa Czaplicka. Brawo dla wszystkich zawodników, mimo lekkiej rywalizacji zawody przebiegały w bardzo przyjaznej atmosferze. Wszyscy żywo reagowali na kolejno zdobywane punkty, były brawa i gratulacje. Zabawa była wyśmienita. Na zakończenie, po wręczeniu pucharów, dyplomów dla zwycięzców i pamiątkowych breloczków dla wszystkich uczestników zawodów cała grupa zasiadła do wspólnego suto zastawionego stołu – staropolski schabowy z kapustą, do tego zimne i ciepłe napoje i duża dawka dobrego humoru. Kręglarze, chociaż z przerwa wymuszoną przez koronawirusa zakończyli swoje zajęcia zawodami na najwyższym poziomie. Kolejne zajęcia już we wrześniu, zawody za rok a teraz zasłużone wakacje

Czytaj więcej: II Uniwersyteckie Zawody Gry w Kręgle

IMG 065511.07.2020

Drophan Ling - Pożytek dla Wszystkich.

Na terenie ośrodka rozmieszczone są liczne flagi modlitewne. Gompa - śwątynia ozdobiona jest licznymi, tradycyjnymi malowidłami buddyjskimi wykonanymi przez ok. 30 malarzy z Buthanu. Każdego roku uczniowie ofiarują 111111 lampek maślanych w intencji pokoju na świecie.

Czytaj więcej: Krucza Kopa i trochę buddyzmu

IMG-20200630-WA001027.06.2020

Mamy malownicze widoki, efektowne skalne tarasy. Na górze Ptak są pozostałości Fortu Karola, warowni wybudowanej w XVIII wieku, stąd przepiękna panorama z widokiem na Szczeliniec Wielki. Dochodzimy do parkingu, skąd wyruszyliśmy – przeszliśmy bardzo malowniczą pętlę. Część uczestników mająca niedosyt wędrówki poszła dalej pieszo do Karłowa.

Organizatorowi wyprawy należą się podziękowania – zabrał nas na bardzo malowniczy i na szczęście niezatłoczony szlak w Parku Narodowym Gór Stołowych. Białe Skały to malownicze skalne miasto