IMG 19068 marca znowu jesteśmy w podróży,  kontynuujemy świętowanie Dnia Kobiet rozpoczętego wczoraj, w sali widowiskowej ZOK – u. Wczoraj  podróżowaliśmy w wyobraźni, oddawaliśmy się słodkim marzeniom, dzisiaj  jedziemy do Wrocławia, żeby spacerkiem, na zwolnionych obrotach spojrzeć na stolicę Dolnego Śląska. Nasz spacer  zaczynamy od Bastionu Ceglarskiego przy ASP, mijamy Halę Targową, Filologię  polską z krasnalem jak żywo prof. Miodek.

W  Katedrze grekokatolickiej  krótki wykład o różnicach między prawosławiem a grekokatolikami , zwiedzamy kaplicę Hochberga, podziemia katedry i idziemy dalej. Po drodze mamy Klasztor Urszulanek i Mauzoleum Piastów Śląskich , na chwilę wstępujemy do ogrodu barokowego  Ossolineum, mijamy Uniwersytet Wrocławski, stare więzienie i już jesteśmy  na Rynku. Krótka przerwa na  podratowanie kondycji i skosztowanie specjałów wrocławskiej kuchni i idziemy dalej  a tu Plac Solny, , Ofiar Oświęcimskich, Zaułek Solny, Stara Biblioteka Uniwersytecka, na ul. Szajnochy, jeszcze Kościół św. Doroty, Hotel Monopol, Opera i docieramy do celu naszej wyprawy Narodowego Forum Muzyki. Spacerkiem po Wrocławiu oprowadzał nas  nasz znajomy przewodnik – Grześ częstował nas nie tylko  historią miasta, ale również rozmaitymi żartami i dykteryjkami związanymi z mijanymi przez nas  obiektami. Wspaniale jego wiedzę uzupełniała nasza Gabrysia, która Wrocław zna nie gorzej niż niejeden przewodnik. A w NFM – „Kraina Łagodności” -  cudowny koncert z okazji Dnia Kobiet – wśród artystów ; Kabaret ELITA, Andrzej Poniedzielski, Wolna Grupa Bukowina, SaxArte  Quartet i zespół instrumentalistów pod  dyrekcją Bartosza  Pernala. Koncert sponsorowany przez Dolnośląski Ośrodek Polityki Społecznej we Wrocławiu, a to wszystko dla Pań z okazji Dnia Kobiet. Dziękujemy. g.k. Fotorelacja R. Bedner